vrijdag 30 maart 2012

New toys to play with !




Wooehooooooooo, ik kan mijn geluk niet op vandaag ! Mijn nieuw fototoestel is net aangekomen thuis dus dat wil zeggen weer pretty pictures nemen en mooie looks fotograferen. De voornaamste reden waarom het hier wat stiller is op mijn blog was omdat ik een crappy fototoestel had en er gewoon geen zin meer in had om daar nog foto's mee te nemen. Plus ik twijfelde er altijd maar over om een nieuwe aan te schaffen. Met het oog op mijn reis naar Rome volgende week dacht ik, laat ik het nu maar gewoon bestellen. Anders geef ik mijn geld toch maar uit aan dingen die ik niet nodig heb. Smart move, toch ?




Ik ben pas morgen terug thuis dus ik moet nog een dagje wachten voor ik er mee kan spelen maar bij deze toon ik jullie my new precious al es ! 

Het is een Panasonic Lumix DMC - GF3 en valt onder de categorie hybride. Dat is een camera die zich ergens situeert tussen een compact en een spiegelreflex. Het voordeel van een kleinere camera gecombineerd met de voordelen van een spiegelreflex. Natuurlijk is het niet 100 % hetzelfde als een spiegelreflex maar het komt aardig in de buurt. Mijn zus bezit in dezelfde categorie een Olympus Pen EPL1 en voor de keren dat je hier mooie foto's hebt zien passeren, was dat met die van haar genomen. Ik was dus op zoek naar iets gelijkaardigs maar wilde niet dezelfde kopen, al was het maar omdat die toch net iets té duur was volgens mijn zus. 
Waarom geen spiegelreflex ? Wel, mijn ouders hebben beide eentje en die mag ik ook altijd gebruiken als ik dat wil maar mijn mama raadde me aan om iets kleiners te nemen want zo'n grote camera is ook niet altijd handig. En gezien ik dus, mocht het nodig zijn, een DSLR tot mijn beschikking heb, was een compacter model misschien de meest aangewezen keuze. 

Goed, deze Panasonic Lumix was mijn eerste keuze maar telkens ik hem effectief wilde bestellen, zag ik een andere camera die goedkoper of beter of beide was. Choices choices he. Nu, op zich kon ik met geen enkele die ik wilde een echte miskoop doen. Maar je moet toch een keertje kiezen he en het is de Lumix geworden. Duur ? Ja, voor een kleinere camera wel maar het is voor het comfort dat je betaalt. Het voordeel aan deze is dat de lenzen verwisselbaar zijn en dat komt mij goed uit want dan kan ik wisselen met mijn zus ;-). 

I'll keep y'all posted over mijn nieuw speelgoed en na mijn weekje Rome mogen jullie loads of pretty pictures verwachten ! Als er iemand tips heeft qua shopping of food in Rome mag je het altijd even laten weten in de comments !


Voor wie vanaf vandaag twee weekjes vakantie heeft, geniet ervan ! Voor wie enkel het weekend heeft, geniet er uiteraard ook van. En niet teveel paaseitjes he dames ! 



xoxo

10 opmerkingen:

  1. Mooi fototoestel! Veel plezier alvast in Rome :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wauw! Wat gaaf zeg, oh my god, een artikel met alleen maar pictures, amazing! Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Veel plezier in Rome!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier in Rome ! Ik ben benieuwd naar de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie camera! Wil wel meer weten over hoe hij is, ook voor close-ups en hoe hij filmt enzo. Veel plezier in Rome, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ah super, ben erg benieuwd naar foto's die je ermee maakt! veel plezier ook in Rome! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi toestel, veel plezier er mee en ook veel plezier in rome

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Benieuwd naar zijn fotoresultaten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om naar Rome te gaan, geniet ervan! Super dat je een nieuw fototoestel hebt! Dat kan veel doen hé :). Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi toestel! Ik ben benieuwd naar de resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, super goed toestel lijkt het me, ben benieuwd naar de foto's xx

    BeantwoordenVerwijderen