maandag 6 augustus 2012

Olaz Eye Contour Gel

Vroeg begonnen is half gewonnen. Deze slagzin is zeker en vast van toepassing als het aankomt op het smeren van anti-rimpel crème voor de oogcontouren. Omdat Olaz een goede reputatie heeft op vlak van skincare, kocht ik vorig jaar deze eye contour gel. Het is te zeggen, het was eigenlijk een miskoop. Ik wilde een oogcrème kopen maar had natuurlijk niet gezien dat dit een gel was. Niet mijn favoriete product maar goed, als het werkt, dan werkt het. De gel is bedoeld om rimpels te voorkomen en te verminderen. Big promises.





De gel komt in een transparant glazen potje met een zwart deksel op. Op het potje plakt een sticker met de naam van het product op en de gebruiksaanwijzing. First of all, voor dergelijke producten ben ik eerder fan van een tube. Werkt hygiënischer en ik kan er beter mee doseren. De gel is eveneens transparant en behoorlijk dik van structuur. Er zit een geur aan die mij voornamelijk aan iets chemisch doet denken. De gel brengt gemakkelijk aan en trekt behoorlijk snel in, al kan het een paar minuten een beetje sticky aanvoelen.




Aanvankelijk gebruikte ik deze voor het slapen gaan en vond ik hem best wel ok. Geen super resultaten maar ook niet slecht. Sinds een tijdje is mijn Clinique oog crème op en ik wil graag eerst deze op maken maar ik merk aan mijn oogcontouren dat ze de Clinique oogcrème (of een andere goeie) wel missen. Ik heb alweer wat meer lijntjes onder mijn ogen en dat vind ik niet leuk. 's Avonds gebruik ik de Kiehl's Midnight Recovery oogcrème, die wel erg fijn is en die mij goede resultaten geeft. Maar deze van Olaz doet tegenwoordig echt niets voor mijn ogen. Het is dan ook een miskoop en ik weet zelfs niet als ik hem ga op maken. De huid onder mijn ogen ziet er beduidend slechter uit en dat betekent dat deze oogcrème echt zijn werk niet doet. Geen rebuy dus ! Ik denk dat ik binnenkort eens de Kiehl's Abyssine oogcrème ga aanschaffen. Daar hoor ik goeie dingen over. Of als iemand een aanrader heeft nog, feel free to share !

xoxo !

15 opmerkingen:

  1. Oh wow, too bad this doesn't work for you! My favorite at the moment is the Caudalie Vinexpert one. I've tried the Kiehl's Midnight Recovery as well, but it doesn't do much for me. The Clinique one was too rich when I tried several years ago. Maybe it'll work better now though :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik wil zo graag een goede eye gel, maar deze zal het dus niet worden. Was eigenlijk aan het hopen dat hij heel goed was, dan had ik een budgetvriendelijke gevonden maar too bad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al regelmatig de Clinique All About Eyes gekocht, die vind ik best goed! Ze hebben ook een rijkere versie, voor als je meer voeding nodig hebt. Ben nu bezig met Origins GinZing, ook best fijn. Estée Lauder Advanced Night Repair Eye is ook een favoriet, die gebruik ik wel enkel 's avonds. Echte budgetversies kan ik je helaas wel niet aanraden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hmmm een no buy voor mij dus. niet echt mijn merk olaz.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoor ook veel goeds over Clinique, spijtig dat deze niet even goed is! Zelf gebruik ik een oogcrème van Yves Rocher die ik heel goed vind werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oogcreme...damn! Ik word oud, mss moet ik er ook eens eentje aanschaffen. Méh

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een gel, je moet er inderdaad van houden, grappig dat je verschilt met dat je de andere meteen mis! Sticky? Dislike! Oogcremes voelen altijd wel lekker aan! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonde dat hij zo tegenvalt ! Die van Clinique vind ik wel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben eigenlijk nog niet zo bezig met oogcrème.... MOET DAT? #paniek
    Jammer dat het gene vette is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb er al zoveel uitgeprobeerd maar buiten wat meer vocht en wat frisser uitzien gebeurt er niets...ik sta nu zelfs te twijfelen om La Mer aan te kopen..maar da's zo pokke duur! Deze dus ook niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb er eentje online gekocht van Santé en daar ben ik wel happy mee. Het is een fluid in een hygienische pompflacon voor niet super veel geld :D. Wat wil je nog meer?

    Jammer dat deze niet werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik gebruik er momenteel eentje van Asos x Anatomicals en die doet ook niet echt iets voor mij. Niet dat ik echt ergens last van heb, behalve zwarte kringen. Mss moet ik daar eens een specifiek product voor gaan kopen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh jammer dat je hem niet zo super vind, ik vond het er wel leuk uitzien zo 'jelly' :d Ik gebruik btw ook die van Clinique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik heb er geen ervaring mee, vond het nooit nodig. niet echt veel rimpels eigenlijk... voor mijn 32e best nog ok ;-)
    maar sinds kort wel zware tijden gehad (teveel uitgaan en blèten voor mensen die sterven rond me) dus zakken onder mijn ogen! DIE WIL IK WEG! tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Clinique all about eyes oogcrème is erg goed, net als de Repairwear versie. Bij Kiehl's zou de Avocado eyecream ook een aanrader zijn en ik heb net de Abyssine oogcrème gekocht ook van Kiehl's. Keuzes genoeg denk ik. En smeren e :d !

      Verwijderen