zondag 25 augustus 2013

DIY Sea Salt Beach spray

Met de zomer die op zijn eind loopt is het eigenlijk niet meer het moment om een diy sea salt beach spray te tonen aan jullie. Maarrr, voor mij begint de vakantie pas binnen twee weken en natuurlijk wil ik ook van die mooie beachy waves in mijn haar, alsof ik geen 'care in the world' heb. Ik las het recept'onlangs in De Standaard en moest dat natuurlijk ook eens proberen. 


Wat heb je nodig ? 
Een leeg flesje met spraydop (ik gebruik een lege M.A.C. Fix +)- zeezout - kokosolie - haargel - lauwwarm water.

Eerst vul je het flesje voor 3/4 met het lauwwarm water, gewoon uit de kraan. Daarna voeg je 2 theelepels zeezout toe - 1 eetlepel kokosolie en als laatste een erwtje haargel. Flesje  dichtdraaien, goed schudden et voila, het is klaar ! Easy peasy he. 


Ik begon meteen met testen en inderdaad, mijn kaarsrecht haar had meteen wat beachy waves en zo die 'rauwe' textuur die zeezout met zich meebrengt. Je kan trouwens altijd wat meer zeezout toevoegen aan het mengsel, voor een beter resultaat en meer 'hold'. Je haar zal dan wel meer uitdrogen. Ik zeg niet dat dit beter is dan de seasalt sprays die de grote haarmerken verkopen, zoals bv. de Bumble & Bumble Surf spray, maar dit is wel een prima budget alternatief ! 

xoxo
E.

14 opmerkingen:

  1. Wooooaaa, leuk!! Die probeer ik uit want mijn haar ligt altijd zo plat als een pannekoek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahh super handig dit! Ik kocht altijd die dure zoutspray maar dat hoeft nu dus gelukkig niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mh, dat is best nice! Dan krijg je toch nog die beachy waves, love them! Love de rauwe touch die je krijgt aan je lokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog vrij simpel om zelf te maken zo te lezen. DIY's zijn altijd leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik nu een sea salt spray van Lee Stafford, maar dan ga ik hem de volgende keer toch eens zelf maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wist niet dat het zo simpel was om te maken! leuke DIY! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk! I'll keep that in mind! :)

    xoxo
    Grietje
    http://www.secondagenda.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan. Heb het eens gedaan met alleen zeezout en water. Maar jouw alternatief lijkt me beter :)

    Liefs,

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nondedomme... Ik kocht net de Bumble&Bumble in Barcelona voor een serieus prijskaartje. Had ik geweten dat het zo weinig werk is om het zelf te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik koop ze toch vaak, gewoon omdat ik mezelf niet vertrouw met huishoudelijke artikelen, en daarbij ben ik lui :3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben eigenlijk meestal niet zo tevreden van beach sprays. Heb er nu al 2 en denk dat ik toch eens over ga gaan tot dit mengsel ;)! geniet binnenkort van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen