vrijdag 18 februari 2011

Gardener's Hand Healer

Vandaag review ik de Gardener's Hand Healer van Le Couvent des Minimes. Kennen jullie dit merk al ? Het werd deze zomer gelanceerd in Ici Paris Xl en bestaat uit verschillende producten zoals haarverzorging, dagcrème, badschuim, zeep, bodymilk en ook de handcrème die ik vandaag bespreek.

Allereerst over de verpakking. Die is simpel, zonder veel poespas. Het is een tube van 25ml, die kan je dus gemakkelijk meenemen in je handtas. Very important want we sleuren allemaal altijd vanalles mee in onze tas, nietwaar ? Het is een metaalkleurige tube met een groene sticker op met zo van dat gezellig ouderwets lettertype. Het is alsof het rechtstreeks van bij mijn omaatje komt.
Wat staat er op ? De handcrème bevat 20 % karitéboter en Seven Magical Plants. De uitleg hierover vind je op de achterkant van de tube. De seven plants zijn : Mimosa, Verbena, Anthemis, Althaea, Calendula, Melissa, Rosmarinus. Het is precies een Romeinse bijeenkomst, haha :d
Ik ben niet bijzonder gek op de geur. Het doet me niet bepaald denken aan een tuingeur. Eerder tuin mixed met chemicals. Het ruikt niet slecht, er zijn ergere geuren, maar ik ben geen fan.
Over de werking kan in ook bijzonder kort zijn, ik vind het maar niets. Aanvankelijk dacht ik dat hij mijn huid goed hydrateerde, ik heb geen droge handen maar ze zien er ook niet hydrated uit. Maar het effect is na een uurtje ( plusminus) verdwenen. Dan heeft mijn handcrème van Dove toch meer effect denk ik.
De Gardener's Hand Healer is te koop voor 5 euro bij de Ici Paris Xl
Alles bijeengenomen : als je het niet erg vindt om regelmatig opnieuw te smeren kan dit best iets voor jou zijn, anders zou ik hem laten liggen.
Ik moet zeggen, ik ben toch best benieuwd naar de andere producten van Le Couvent des Minimes. Met name de Rose Crème spreekt me aan, dit is een dagcrème met rozenextract. Ik las onlangs een review ervan op Nymphette en die was alvast enthousiast. I'll keep you posted !

1 opmerking:

  1. Ben het over het hersmeren van de Gardeners Hand Healer niet eens. Het is wat dik vanb structuur en trekt langzaam in. Maar las je hiervoor even de tijd neemt heb je een lange tijd zachte handen.

    BeantwoordenVerwijderen