maandag 4 april 2011

DIY : Tinted Lip Balm

Vandaag mijn lang uitgestelde post waarbij ik mijn eigen tinted lip balm maak.
Jullie hebben dit waarschijnlijk al vele malen zien passeren op beautyblogs maar ik wilde toch mijn ervaring delen met jullie.
So, here goes :

Men neme :
- een oude lipstick - ik heb een oude Bourjois lipstick in de kleur Rose Toubib
- een lippenbalsem - goedkoop ding uit de Action
- eventueel vaseline - haal je bij het kruidvat
- een aansteker
- een potje
- een mes en een lepel


Snij een topje van de lipstick en twee topjes van de lippenbalsem en doe dit in de lepel.
Je kan er eventueel nog wat vaseline bij doen maar mijn ervaring is dat door de vaseline er geen kleur meer van de balsem afkomt.



Steek de lepel boven een kaarsje of hou er de aansteker onder. Na een paar minuten zal de massa beginnen smelten.




Daarna hou je de lepel boven het potje en giet het er in.

Laat even afkoelen of steek het in de koelkast et voila ! Your very own custom made lipbalm !





Rechts zie je wat ik net heb gemaakt. Er zit niet zoveel in, ik heb deze keer maar weinig gebruikt.
Links zie je een oud lenzenpotje die ik vorige week heb gevuld. In het linkeroogje zit er een klein beetje lipstick met veel vaseline, er komt niet veel kleur vanaf. In het rechteroogje zit er niet zoveel vaseline en deze geeft veel meer kleur af.

Het is een leuke manier om van oude/lelijke lipsticks af te geraken maar ik heb eerlijk gezegd mijn potjes nog niet veel gebruikt. Het lenzenpotje zit in mijn schrijfetui, het komt wel van pas als ik tijdens de les geen gewone lippenbalsem bij heb.

Zo, dat was het dan weer voor vandaag ! Ik vond dit best eens leuk om te doen.

Ciao !

2 opmerkingen: