maandag 17 oktober 2011

Embryolisse Lotion Micellaire

In Lille kocht ik twee Embryolisse producten waarvan ik er eentje vandaag review.


Micellaire lotions zijn wellicht niet meer onbekend voor jullie. Dit zijn reinigers die bestaan uit water en micellen waarbij vet en vuil zich samen binden en je op die manier je gezicht grondiger kan reinigen dan bijvoorbeeld met een reinigingsmelk. Velen vinden het niet nodig om daarna nog een ' gewone' gezichtsreiniger te gebruiken, ik doe het wel. Hoe grondig micellaire lotions ook reinigen, er blijft nog altijd vuil achter op je gezicht dus het is naar mijn mening wel belangrijk om daarna het gezicht nogmaals te reinigen met een facewash. 

Goed, wat vind ik nu van deze van Embryolisse ? 
Mijn gezichts make - up verwijdert ie behoorlijk goed dus daar ben ik tevreden over. Voor mijn ogen gebruik ik nog altijd liever een bi-phase reiniger. De Lotion Micellaire van Embryolisse kan gebruikt worden om oogmake-up te verwijderen maar ik doe het niet. Waarom ? Omdat ik het eenmaal heb geprobeerd en de dag nadien zat ik met een dikke rode vlek onder mijn oog en ik ben behoorlijk zeker dat het door die lotion komt want ik heb hetzelfde probleem gehad met de micellaire lotion van Bioderma, waar later nog een review van komt.
Dus, het is niet geschikt voor mijn ogen. Mijn gezicht reinigt ie wel prima maar daarna voel ik toch dat mijn gezicht nogmaals dient gewassen te worden met een reiniger. 
Ik denk dat ik een watje of twee nodig heb, voor en achterkant, om mijn make up grondig te verwijderen met de lotion. Pas daarna komt er haast niets meer van af.
De verpakking verder is leuk, heel clean en simpel. Niets op aan te merken.

Overall vind ik het een prima reiniger maar ik ga hem toch niet opnieuw kopen omdat ik nu eenmaal al betere micellaire lotions heb getest waar ik net dat ietsje meer tevreden over ben.
Hij kostte mij 9 euro dacht ik in de Franse parapharmacie. In België is Embryolisse helaas niet te koop en bij mijn weten is er nog geen webshop hiervoor. In Nederland is er de webshop van Embryolisse zelf maar die versturen niet naar België. Een andere is bybeautygloss.nl maar daar zijn de producten van Embryolisse bijna het dubbele van de prijs  Bij Mascha kost deze reiniger 17,50. 










Oh en een tip : als je producten van Embryolisse wil aanschaffen, koop ze dan in Frankrijk, stukken goedkoper. Hetzelfde geldt voor alle apothekersmerken zoals Vichy, La Roche Posay, Bioderma, Klorane .. Qua prijs zal het een beetje schelen maar het allerbelangrijkste : je vindt in de parapharmacies quasi volledige gamma's van al die merken en dat is superleuk om te zien ! Ik heb me vorige keer moeten inhouden om mijn mandje niet vol te smijten. Nog nooit ben ik zo graag naar de apotheek gegaan ;-) !



Gebruiken jullie een micellaire reiniger ?


5 opmerkingen:

  1. Vele apothekersmerken zijn idd stukken goedkoper in Frankrijk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel fijn dat jij je mening kunt baseren n.a.v. gebruik van een ander product gebaseerd op de werking van micellen! Voor de prijs die ik er in NL voor zou moeten betalen, laat ik hem lekker in de schappen staan.

    Bedankt voor de tip dat Franse/apotherkers merken in Frankrijk goedkoper zijn (eigenlijk wel logisch). Ik denk niet dat ik binnenkort naar Frankrijk ga, maar altijd handig om te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee ik gebruik dit niet.
    ik gebruik gewoon reinigingsmelk van nivea of een ander merk.
    Haha ik ben ook pas in Lille geweest!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik zelf de Bioderma Sensibio en ben daar erg tevreden van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind embryolisse een heel fijn merk! ben er gek op.

    BeantwoordenVerwijderen