maandag 3 oktober 2011

Sterke nagels




Mijn nagels, ooh daar valt niet veel goed over te zeggen. Laat ik het er maar op houden dat jarenlang nagelbijten zijn tol heeft geëist van mijn nagels. De laatste maanden was ik dat toch echt grondig beu. Iedereen heeft graag mooie en nette nagels & that includes me. Ik wilde ook wel eens leuke nagellak dragen maar met lelijke stompjes gaat dat natuurlijk niet.
Tijd voor een rescue plan ! Ik heb een bepaalde routine gevonden die heel goed werkt voor mijn nagels en die deel ik met jullie vandaag.


1. Nagelverharder
Het allérbelangrijkste, voor mij dan toch, is het gebruik van een nagelverharder. Ik merk na een paar dagen al een verschil en wanneer ik het een week niet gebruik, merk ik dat ook meteen.
Mijn favoriet : de Hema longlasting Nail Hardener. Kost iets van een 4 euro en werkt ongelofelijk goed !



2. Olie of serum
Voor het slapengaan wrijf ik mijn nagels altijd in met deze Vitamin E Cuticle Oil van Sally Hansen. Droge randjes verdwijnen al gauw na veelvuldig gebruik van dit goedje. Ik viste hem uit de uitverkoopbakken in het Kruidvat voor 2,5 €. 
Een ander prima middeltje is de Repair & Grow Stimulator van Hema. Kost ook iets van een 4 euro. Ik wissel deze twee af om 's avonds mijn nagels mee in te smeren. Ik merk ook hier snel resultaat na een weekje gebruik.




3. Regelmatig bijvijlen
Vijlen is belangrijk om je nagels gezond te houden. Omdat de mijne uit zichzelf niet zo sterk zijn kan ik ze niet meteen heel lang laten worden want dan breken ze toch maar af. Bijvijlen is de boodschap !
Ik heb eentje van Essence maar vind hem niet zo super. Er bestaan allerlei soorten vijlen, daar kan je zelf de keuze in maken hoe duur/goedkoop je gaat.


4. Some extra love
Naast het gebruik van een handcrème kan een speciale crème de nagels en nagelriemen en alles daarrond helpen. Sinds kort ontdekt : het befaamde Lemony Flutter van Lush. Dit is de Franse versie die ik eens in Lille kocht. Daar noemen ze hem ' Doights de fée ' . Ik heb hem een maandje in bezit en eerlijk gezegd : ik kan niet stoppen met smeren. Heerlijk spul is het gewoon !

Deze routine werkt voorlopig heel goed bij mij, mijn nagels zien er al heel wat beter uit. Mocht ik de routine nauwgezet volgen dan zou het zelfs nog beter zijn, maar ach, ik ben ook maar een mens he ;-)
Heb jij nog tips voor sterke nagels ?

4 opmerkingen:

  1. Ik heb ook eens een Herôme kuur gedaan gedurende drie weken en dat hielp echt wel, alleen je moet dat onderhouden he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds ik mijn nagels lak groeien ze beter dan ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die hema spulletjes klinken best wel goed!
    Ik heb nu een mini setje van trind en ben er heel tevreden van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh my, ik wist niet eens dat de Hema repair had! Handig, goed artikel! :) Ik heb de nagellakverharder van de Hema, werkt ook prima.

    BeantwoordenVerwijderen