woensdag 16 november 2011

London : laatste deel

Ladurée op Regent Street
Omdat het toch een beetje vooruit moet gaan vertel ik de laatste drie dagen in sneltempo, anders blijven we bezig he ;-).

Picadilly Circus

Picadilly Circus

Op dinsdag bezochten we eerst Lloyds Register. Dit is een classificatiemaatschappij wat basically means dat zij schepen keuren en in een bepaalde klasse steken. Mijn thesis gaat hier voor een stuk over dus dat was voor mij wel interessant.
's Middags ging het richting Thomas Miller P&I, dit is een mutuele verzekeraar. Hierbij komt het er op neer dat alle scheepseigenaars geld in een potje doen die dan aangewend wordt om risico's uit te betalen die niet door de "gewone" verzekeraars worden gedekt. Voor niet juristen is dit een beetje vreemde taal, voor de jurist : het gaat om third party liability. Ook héél erg interessant, zo'n job zie ik wel zitten.

Lloyds

Lloyds Bell

In de late namiddag gingen we dan nog naar Lloyds of London, dit is een verzekeringsmarkt, gelijkaardig aan de beurs. Heel impressionant om te zien. Is is een oude instelling die heel wat aanzien geniet in het maritieme wereldje. Dit was een bijzonder lange dag eigenlijk. Eenmaal terug in het hotel namen we een lange lange pauze om op te frissen enzo. Voor Lloyds moesten we allemaal netjes gekleed zijn, de mannen met pak en das, ik moest per se mijn high heels aan doen, ik was blij dat ik ze kon uit doen op de kamer. Iedereen kon dan ook niet wachten om uit hun apenpakje te kruipen en weer lekker comfy kleren aan te doen. 
Met een deel van de groep aten we bij een Brazilian bbq in Soho ergens, een echte aanrader, al is ie wel een beetje duur. Daarna ging het terug richting de pub aan ons hotel om de rest van de avond gezellig verder te zetten. Zoals altijd werd er flink afgelachen.

Brazilian bbq


Big Ben



London Eye

Op woensdag waren we terug fris en monter op post voor een bezoek aan de International Maritime Organization( IMO). Op weg naar de IMO passeerde we de Houses of Parliament enz dus dat leverde heel wat mooie fotootjes op. Dit bezoek vond ik zelf helemaal niet interessant, er werd bijzonder weinig verteld aan ons. De organisatie op zich sprak mij ook niet zo aan. Zij zijn verantwoordelijk voor heel wat verdragen etc maar dat interesseert me niet echt.




In de namiddag stond de langverwachte lunch met de Belgische ambassadeur op de planning. Dit bleek een ware flop te zijn. We kwamen nog maar binnen en we moesten al meteen aan tafel, het was allemaal zo rap rap, het eten was ook helemaal niet lekker en zelfs een beetje koud en na ons bodempje koffie werden we netjes de deur gewezen. De ambassadeur had blijkbaar geen tijd die dag, nou bedankt zeg ! 


Selfridges

National Gallery

Met een deel van ons groepje trokken we ff nr het hotel om daarna Oxford street te verkennen. De mannen hadden er al snel genoeg van ( winkelen doen ze dus allemaal niet graag :d) dus ik en mijn vriendin trokken de winkels in terwijl zij de pub in doken. Tegen de avond spraken we terug allemaal af om samen te gaan eten. We aten bij een Gourmet Burger Kitchen. Best wel lekker, ik nam een Jamaican burger met mango, hmm heerlijk. Das nog eens wat anders dan de McDo.
En dan again ging het richting een pub. We hebben een proud gay in de groep en die stelde voor om naar een gay bar te gaan maar daar hadden we toch geen zo'n zin in :d ! De rest van de avond was terug ongelofelijk leuk, heel veel gelachen en gedronken en tegen 3u30 lagen we allemaal te ronken. Wel jammer en vervelend dat al die pubs zo vroeg sluiten, gelukkig was de bar van het hotel lang open ;-)

Westfield

Inglot !




Donderdag was het natuurlijk vroeg dag, maar ik wilde per se eens naar de Westfield shopping mall, die ik leerde kennen dankzij Peggy, so thx ;-) ! We hadden niet veel tijd want om 13u hadden wij met de mannen afgesproken aan de HMS Belfast om die nog te bezoeken. Het werd een blitzbezoekje dus. We hadden op zich ook niet zoveel zin om veel te kopen, we waren een beetje moe allemaal. Ik shopte enkel wat bij Inglot ( coming up!) en liep snel hier en daar nog wat binnen. Ik ga zeker binnenkort eens terug om enkel te winkelen want ik was echt zooo amaazed door deze mall, werkelijk prachtig ! 


HMS Belfast






Na een lange metrorit stonden we terug aan de Tower Bridge om de mannen te vervoegen ( als je maar met vier vrouwen bent kan je dat zeggen h,e hihi ). De HMS Belfast is een oud oorlogsschip die nu ingericht is als museum, het is best wel eens de moeite om te bezoeken. Terwijl meerde er net een Frans marineschip aan dus dat was ook eens tof om te zien. 
En plots was het 15u30 en moesten we ons reppen naar het hotel, snel ff stoppen bij Starbucks, terug a metroride from hell met al die koffers, om dan uiteindelijk neer te ploffen in de Eurostar.
Moe maar voldaan keerden we terug huiswaarts met een koffer vol mooie herinneringen en heel wat nieuwe vriendschappen.

xoxo


5 opmerkingen:

  1. weeral een leuk verslag en leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie foto's! ik mis het nu echt haha <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's!! En ik heb LAduree helemaal niet gezien toen ik er was :-( Jammer! Volgende keer ga ik er zeker is langs, mm :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, jullie hebben je echt wel gegeven! Zo van de ene kant naar de andere in London! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Peggy : jaja, we hebben ons best gedaan :d !

    BeantwoordenVerwijderen