woensdag 27 juni 2012

Eucerin Anti-Redness Fluid

Het lijkt alsof ik de laatste tijd alleen maar reviews plaats over producten uit de apotheek. I can't help it, ik blijf er maar leuke en goede producten ontdekken. Vandaag eentje van Eucerin. Jullie weten ondertussen al dat ik last heb van roodheid op mijn gezicht en dan ook graag dat probleem aan pak. Over de anti-redness corrigerende fluid van Eucerin las ik positieve reviews dus bij de eerste gelegenheid haastte ik mezelf naar de apotheek om mij er ook zo eentje aan te schaffen. 




Wat mij als eerste opviel is dat de flacon van glas is. Vind ik persoonlijk niet zo handig. Ik laat nogal vaak iets op de grond kletsen. Maar goed, het is stevig glas. Heb ik al ondervonden. Told you, I'm clumsy. Er zit een pompje op, is altijd fijner dan met je vingers in een pot te zitten. Al komt er wel nogal veel uit, een half pompje gaat ook.
Niet schrikken, de fluide is groen. Dit is vaak voorkomend bij anti-redness producten al vind ik het iets minder voor de hand liggend voor een moisturizer. Overigens, de fluide wordt gepromoot als een hydraterende en beschermende fluide die als primer voor make up kan dienen. Hmm, ik was niet overtuigd. Ik heb graag mijn moisturizer en primer apart, kwestie van layering he. De geur vind ik ook vreselijk, het ruikt plastic - ish. Eenmaal aangebracht ruik ik het niet meer, maar toch, het kon beter. 
Aanvankelijk was ik niet enthousiast hier over, het deed me meer denken aan een primer dan aan een moisturizer. 20 euro down the drain zou je dan denken. Het flesje stond een paar weken onaangeraakt in de kast tot ik besloot om hem op zijn minst op te maken. En wonderwel begon ik hem wel fijn te vinden en zag ik dat mijn roodheid wel degelijk aangepakt werd door de fluide. 


Het enige nadeel is dat hij onvoldoende hydrateert voor mij. Bij warm weer is dat geen probleem, dan heb ik geen nood aan een rijke crème. Maar in de winter bijvoorbeeld zou deze onvoldoende zijn voor mij en zou ik zeker en vast naar de Clinique Redness Solutions Moisturizer grijpen. Dus, koop ik deze opnieuw ? Waarschijnlijk niet. De fluide is prima voor de zomer. Bij kouder weer zal ik helaas een andere moisturizer gebruiken. And the search continues ..


De fluide kost 20 euro en kan je vinden bij de apotheek.





Iemand hier ervaring mee ?







xoxo ! 

8 opmerkingen:

  1. Glazen flesjes zie ik toch liever alleen om parfum te verpakken, want net zoals jij ben ik vrij klungelig =] Leuk dat hij helpt, maar voor 20 euro zijn er vast nog betere producten. Ik koop eigenlijk nooit huidproducten bij de apotheek =]

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word nooit zo aangetrokken door de producten van Eucerin, weet niet hoe het komt.. misschien de saaie verpakking?
    Jammer dat hij niet zo goed werkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat hij niet helemaal goed werkt. Ik word nu ook niet bepaald wil van de verpakking. Het mag iets minder apotheek zijn voor mij ;)

    Ik weet ook hoe gevaarlijk glas is, onlangs gooide ik mijn potje met maagpillen op de grond. Way the go!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat spijtig dat hij niet volledig perfect is, maar nu kan je weer iets nieuws testen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel, hij klinkt best oké, alleen jammer dat je hem niet heel het jaar door kan gebruiken. Zelf gebruik ik redelijk veel laagjes huidverzorging, dus ik zou het nog niet zo een ramp vinden om nog een extra hydratatielaagje te leggen :)
    Eucerin ken ik niet zo echt, toch nog niet veel van geprobeerd, in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het merk wel maar dit product ken ik niet. Ik heb niet echt last van roodheden dus ook niet echt nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen ervaring met dit product. Als je echt last hebt van roodheden, zou ik je ook Kiehl's aanraden. Zij hebben daar ook enkele geweldige producten voor. :) Of Clinique heeft er geloof ik ook enkele.

    BeantwoordenVerwijderen