donderdag 5 juli 2012

Masque Concentré par Jacques Dessange

Jacques Dessange moet één van mijn favoriete haarverzorgingsmerken zijn uit de drogisterij. De producten zijn net iéts duurder dan L'Oréal en co, maar nog altijd goedkoper dan John Frieda. Persoonlijk gebruik ik graag de shampoo en conditioner voor droog haar en onlangs schafte ik een haarmasker aan, bedoeld voor zeer droog haar. 




Het masker komt in een gele pot met een deksel. Er zit 250 ml in, waar je toch een hele tijd mee moet toekomen. Het masker is verrijkt met rijke olieën, of dat beweren ze alleszinds, waardoor het haar er gezonder zou moeten uit zien. Op de verpakking staat ook dat het masker moet aangebracht worden op handdoekdroog haar en dan 3 à 4 minuten laten inwerken. Ik gebruik het altijd onder de douche en laat het een paar minuten inwerken en scheer terwijl mijn benen en zo van die andere nuttige klusjes die je onder de douche kan verrichten. Ik kan me inbeelden dat het masker misschien beter zijn werk doet op handdoekdroog haar, want op kletsnat haar kan het misschien niet zo goed doordringen. Maar zelf heb ik geen zin om dan uit de douche te komen, mijn haar 'handdoekdroog' maken, om dan 5 min later wéér in de douche te kruipen. I'm lazy like that. Eventueel kan je in de douche gaan voor het slapengaan en dan met het masker op gaan slapen, heb ik zelf nog niet gedaan. Again, too lazy.





Nadat ik het masker heb uitgespoeld voelen mijn haartjes zijdezacht aan. Er na gebruik ik nog een conditioner en klaar is kees ! Ik merk het altijd aan mijn haren als ik dit masker heb gebruikt. Het doet zeker en vast goed zijn werk en ik koop het waarschijnlijk wel opnieuw. Overigens zou ik echt wel wat vaker moeten een maskertje op mijn haar leggen. Als ik het één maal per week doe is het al veel. 


Dit masker kocht ik bij Di voor iets van een 6 euro. Niet veel toch ? Misschien één kleine opmerking, het gamma aan producten van Jacques Dessange is beduidend minder groot dan in Frankrijk, wat ik wel jammer vind. Zelf ga ik af en toe eens shoppen in Rijsel en dan stoppen we altijd eens bij de Auchan die daar dicht bij ligt. Het gamma aan beauty & apotheekverzorgingsproducten is daar ongelofelijk. Zeker de moeite om eens te gaan.

Gebruiken jullie vaak een haarmasker ? 

xoxo !

8 opmerkingen:

  1. wat leuk dat dit merk bij jullie verkocht wordt! ik heb het lang geleden gebruikt en het beviel best goed ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik mijn haarmaskers ook altijd onder de douche :) Fijn merk, ik heb er vroeger nog een shampoo en conditioner van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik bijna na iedere wasbeurt een masker. Dit masker ken ik niet, het klinkt in ieder geval goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet dringend eens naar Auchan me dunkt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha grappig wist je dat jaques dessange eigenlijk een kapperszaak is die overal op de wereld zit? Ze verzorgen ook het Cannes film festival! Ik ben net nog naar de dessange in Hasselt geweest en weer 2 cm eraf Ik ga daar altijd samen met mijn moeder naartoe sinds dat ik klein ben

    BeantwoordenVerwijderen