vrijdag 8 maart 2013

Lancome Visionnaire Serum - big love !

Over het Lancome Visionnaire serum heb ik al veel goede dingen gehoord. Heel wat beauty bloggers zijn een grote fan ! Zelf gebruik ik nog maar een jaar een serum en dat zelfs eigenlijk niet zo consistent. Maar met mijn 25 lentes is het tijd om serieus aan skincare te beginnen denken. Voor mijn verjaardag kreeg ik een bon van de parfumerie en ik wist al meteen wat ik er mee wilde kopen ! Zo huppelde ik een weekje later de parfumerie in, rechtsreeks naar de counter, 1 Lancome Visionnaire serum please !
Ik schrok me wel een hoedje aan de kassa want de dame had mij de grote versie van 50 ml gegeven, die een whopping 80 euro kost ! Whatever, dacht ik, zo kom ik wel even toe met mn serum. Maar ik heb mn lesje wel geleerd voor de toekomst, altijd zeggen welke versie je wil !



De flacon is appelblauwzeegroen met een metallic touch. Valt meteen op in mn stash en steekt er letterlijk met kop en schouders boven uit. Het serum heeft een pompje, just the way I like it. Als je op het pompje drukt komt er zeker niet té veel uit. Al moet ik toch zeggen dat ik liever een pompje en een half heb. Eén pompje is zo nét niet genoeg om mijn gezicht rijkelijk mee in te smeren. Het serum heeft een dikke structuur en is niet lopend. Het heeft ook een soort parelmoer glans. 



Het serum bevat de LR 2412 molecule, dat in staat zou zijn om van binnenuit de 'perfecte huid' te creëren. Deze molecule brengt een stroom aan microtransformaties op gang in de weefsels, waardoor de huid zichzelf corrigeert. Rimpels, poriën en imperfecties zouden moeten verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Goed, dat is wat Lancôme zegt. Wat denk ik hier nu van ?
Door de parelmoerglans in het serum krijgt mijn huid alvast meteen een instant oppepper 's morgens. Het duurde wel een week of twee voor ik overtuigd was van dit serum. Aanvankelijk zag ik niet meteen als het iets bijzonders deed. Ondertussen heb ik gemerkt dat mijn huid en vooral mijn 'complexion' of hoe zeg je het, er stukken beter uit zag. Ook tegen de avond, na een lange dag op het werk, zag ik er nog steeds goed uit, al zeg ik het zelf !
Lancôme raadt aan dit serum 's morgens en 's avonds te gebruiken en het kan zelfs op de oogcontouren aangebracht worden. Dat moet ik nog eens proberen.


Is dit nu het allerbeste serum ooit ? Mwa dat kan ik ook moeilijk zeggen want ik heb hiervoor misschien twee andere serums (sera?) gehad, ik ben geen grote expert. Dus echt goed vergelijken kan ik natuurlijk niet. Naar mijn mening kan je binnen elk budget wel een fijn serum vinden, het is een kwestie van trial & error.

Vermoedelijk koop ik deze wel opnieuw, tenzij er tegen die tijd iets nieuws op mijn pad is gekomen. Alleszinds, ik begrijp volledig waarom andere bloggers hier zo enthousiast over zijn !

Wie heeft dit nog geprobeerd en wat is jouw favoriet serum ?

xoxo
E.

16 opmerkingen:

  1. dat flesje is echt prachtig :) zelf gebruik ik geen serum

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de serums van Nuxe erg fijn. Dit ziet er ook wel goed uit anders !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het flesje is heel mooi, maar pfoeh wat een geld zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oelala, dat flesje. Maar 80 euro? Whutttt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier een proefje van gehad, maar vond het helemaal niks. Misschien moet je het idd iets langer gebruiken voor je overtuigd raakt... Maar ik vond hem veel te silicoon-achtig aanvoelen, en dan is het bij mij al snel over :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit idd nogal wat silicone in, ik heb daar persoonlijk geen last van. Maar kan me wel inbeelden dat het niet voor iedereen weggelegd is.

      Verwijderen
  6. Toevallig, ik heb ook net vandaag een artikel gepost over mijn favoriete serums :-) Deze staat er niet tussen, al heb ik hem wel geprobeerd en vond ik hem niet slecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. INTERESTING... Ik ben helemaal into serums, al een tijdje nu en deze heb ik nog niet geprobeerd, nu ben ik helemaal benieuwd!

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier heb ik enkel eens een staaltje van gehad, maar dat is maar om een keer te gebruiken dus ik kan me eigenlijk niet meer herinneren of ik het nu eigenlijk heel goed vond of niet. Maar maakt niet uit, ik denk dat jij er content mee bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb net als Stamatia ook eens een staaltje gehad, en het voelde wel fijn, maar na een keer of twee gebruiken weet je het natuurlijk niet. Klinkt in ieder geval goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Glad to hear this works so well for you! My favorite serum for the moment remains Caudalie Vinoperfect Radiance Serum. I'm already halfway through my second bottle!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb eigenlijk nog nooit echt een serum gebruikt.. Het klinkt eigenlijk wel goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb tot hiertoe alleen nog maar af en toe staaltjes van dit serum gebruikt en net zoals jij had ik niet meteen een wauw-gevoel. Maar misschien moet ik het dan ook een aantal weken na elkaar gebruiken. Ik begin toch stilaan de leeftijd voor een serum te krijgen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik gebruik eigenlijk geen serum. De verpakking van dit serum is heel erg mooi. -x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt zeker niet slecht.
    Super mooi flesje wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klinkt goed! Al ben ik benieuwd naar de ingrediënten :) Zelf gebruik ik tegenwoordig geen serum

    BeantwoordenVerwijderen