donderdag 16 februari 2012

L'Oréal Foundations


L'Oréal foundations worden naar mijn mening onderschat. Ik lees er zelden tot nooit wat over. Tijd om daar eens verandering in te brengen. Ik heb de Infaillible en de Teint Accord Parfait staan. Ze hebben allebei een verschillende structuur dus er is zeker voor elk wat wils.




De Infaillible foundation wordt gepromoot als langhoudende en dekkende foundation die moet zorgen voor een éclat en fris gezichtje. Het flesje is van glas en heeft een pompje, dat werkt zo handig !  Daar kunnen andere merken wel eens een voorbeeld aan nemen. Let vooral niet op de vieze dop, te lui om het af te kuisen, you know. Maakt het zijn beloftes waar ? Ja zeker ! De foundation heeft een dikke structuur, is mooi dekkend en blijft een hele dag perfect zitten. Mits primer en afpoederen natuurlijk. Het enige minpunt aan deze foundation is dat de beschikbare tinten nogal een gele ondertoon hebben. Het stoort mij niet superhard maar meer rozige tinten zouden zeker een plus zijn. Daarnaast moet je wel opletten dat de foundation geen pancake effect geeft. Hij is zodanig dekkend dat de foundation beter in lichte laagjes wordt aangebracht.
Dit is alleszinds een van mijn favorieten en geeft mij een vergelijkbaar effect zoals de Estée Lauder Double Wear.



De Teint Accord Parfait kocht ik pas vorige week. Het is een update van de vorige formule waarvan de naam mij volledig ontsnapt, het was ook iets met Accord Parfait. Deze is vloeibaarder dan de Infaillible en dus ook minder dekkend. Deze foundation heeft het voordeel tov bovenstaande dat hij een mooie glow geeft. Afpoederen is niet echt nodig, al doe ik dat sowieso wel. Als je toch wat meer dekking wil kan je hem gerust opbouwen in laagjes tot een medium dekking. Deze zit ook in een mooi glazen flesje met pompje. Het pompje heeft zoiets chique over zich in die zilverkleur. Ik denk dat dit een van mijn favorieten van voor de zomer zal worden. 

Links Accord Parfait, rechts Infaillible

Links Accord Parfait, rechts Infaillible


Ik ben heel tevreden van beide foundations, wil ik volledige dekking kies ik de Infaillible, wil ik een lichte dekking dan kies ik voor de Teint Accord Parfait. Ze kosten allebei 16 euro, wat veel lijkt voor een drugstore foundation maar het blijft goedkoper dan foundations uit de parfumerie en je krijgt een vergelijkbaar effect. En nu wil ik stiekem ook die Lumi Magique lijn van L'Oréal uitproberen !
Fijn weetje : Jennifer Lopez is een van de nieuwe gezichten van L'Oréal en in het bijzonder voor de teint accord parfait foundation. Wouldn't we all want to look like that ? 




Hebben jullie al eens een L'Oréal foundation uitgeprobeerd ?

xoxo !

15 opmerkingen:

  1. Die Infaillible lijkt me wel erg interessant! Ik heb ooit een Accord parfait foundation gekregen van m'n stiefmoeder, maar het was de verkeerde kleur dus veel had ik er niet aan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foundations, beide zijn erg dekkend om te zien! Ik had niet verwacht dat ze zo licht zouden zijn, ze lijken heel donker in de verpakking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb eigenlijk nog nooit foundation van L'Oréal gebruikt. Meestal gebruik ik een BB cream.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die twee van jou heb ik nog niet geprobeerd, ze lijken me wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er allebei erg goed uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier ben ik wel benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik meestal een foundation van Maybelline. Ik ben nu wel erg benieuwd naar de Accord Parfait!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb er maar eentje, ik heb altijd wat schrik dat ze gaan oxideren, maybelline doet dat vaak bij mij. Toch leuk dat je ze reviewed want ik heb er toch over staan twijfelen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat het wel goede foundations zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Normaal ben ik niet zo'n grote fan van L'Oréal foundations, maar ik ben wel gevallen voor de Lumi Magique.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier ben ik heel erg benieuwd naar , want ze zien er heel erg goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn zus koopt regelmatig een foundation van L'oreal en is daar eigenlijk super enthousiast over. Ik probeerde er nog geen enkele want sinds ik de de Revlon Colorstay en de Catrice Phote Finish foundation heb blijf ik meestal terugkeren naar die twee. Maar blijkbaar moet ik daar eens verandering inbrengen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Over die eerste heb ik vaker goede dingen gehoord/gelezen, wel idd jammer van de kleurkeuze.
    Over die andere heb ik nog nooit gehoord. Handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb geloof ik die vorige versie van de accord parfait.. hij heette true match ofzo (een Engelse benaming ipv een Franse dus). Ik ben er ook supertevreden over. Ik ga binnenkort nog eentje van L'oréal kopen.. ben benieuwd naar die nieuwe Lumi-something :p

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb wel ervaring met l'oreal foundation, maar niet deze tenzij het inderdaad de true match foundation is! Qua kleur zou de accord parfait mij denk ik beter bevallen.

    BeantwoordenVerwijderen