donderdag 13 september 2012

Aussie product review

Een maand geleden ging ik de 'Aussie-Challenge' aan, waarbij ik beloofde 2 weken lang enkel de Aussie haarproducten te gebruiken die ik net had aangeschaft. Het zijn er ondertussen vier geworden ( oeps), dus het werd dringend tijd om mijn mening te geven hier over. 






Het eerste wat me opviel aan alle drie de producten is de geur. Die is het best te beschrijven als kauwgumballen. A lot of them !  De geur is afkomstig van het Australian Balm Mint extract die in de producten verwerkt zit. Het is wel een érg sterke geur. Ik liet 3 flessen op mijn bureau staan en kon 's nachts niet slapen van de geur. Ok ok, ik overdrijf misschien een heel klein beetje maar toch, de geur is erg aanwezig. Je moet er voor zijn, zo'n dingen zijn persoonlijk. 
Een tweede interessant element is de verpakking zelf. De flessen van de conditioner en de treatment zijn zo ontworpen dat je na aankoop onderaan de fles een sticker moet aftrekken en daar zit een soort verdeelkopje in. Om het kind een naam te geven. Je hoeft enkel op de fles te duwen en er komt genoeg uit. Geen gedoe met klepjes die afkraken en dopjes. Ook de shampoo heeft een handige dop met een klepje die je moet openduwen. 



Wat vind ik hier nu van na een dikke drie weken gebruikt te hebben ? Wel, mijn haar is er alleszinds niet slechter van geworden, dat is ook al iets. Over het algemeen vind ik dat mijn haar er goed uit ziet en gezond aanvoelt. Al heb ik geen 'omg this is fabulous' gevoel. Het minst aan te raden is de shampoo. Die is prima, doet goed zijn werk maar aan 6,99 euro vind ik die net iets te duur. Dan kan je zowel eentje van L'Oréal van 3 euro kopen. 
De conditioner vind ik beter. Maakt mijn haar zacht en als ik uit de douche komt zit het niet in knopen. Geen klachten over deze. 
Maar, het sterproduct van dit trio is toch wel het 3 Minute Miracle Mask. Dit is het meest bejubelde product van Aussie en ik versta volledig waarom ! Telkens ik dit heb gebruikt voelt mijn haar zo vol en fluffy aan, echt heerlijk ! Ik merk het metéén wanneer ik met de haardroger aan de slag ga, er zit zoveel meer volume in mijn haar. Iets wat het masker eigenlijk niet belooft te doen dus zoveel te beter dan he. Dit is het enige van de drie die ik zéker opnieuw zou kopen en dit in grote hoeveelheden zeg maar ! Als je één van de drie moet proberen is het toch echt wel deze.



Mijn eindconclusie over Aussie : handige verpakkingen met een geur waar je moet tegen kunnen. Prima verzorging, enkel de shampoo koop ik niet opnieuw. De conditioner en het masker koop ik wel opnieuw. Alle drie kostten iets van een 6,99 euro. Aussie is niet te koop in België, wel in Nederland bij onder andere Etos. Er zijn verschillende lijnen waaronder eentje voor gekleurd haar, droog haar, lang haar ... Die voor volume zou ik graag nog eens proberen !

xoxo ! 

11 opmerkingen:

  1. die geur houd me toch tegen, anders had ik graag dat masker getest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het masker lijkt me wel fijn ! Van de shampoo en conditioner was ik zelf niet echt onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier verkrijgbaar bij de Voordeelshop maar volume is helaas net iets wat ik niet nodig heb...krijg ik helemaal ontploft haar hahaha. Zoek wel iets tegen het pluizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de geur alvast fantastisch! Heb ze een keer gebruikt, maar vanavond volgt zeker nog een volgende keer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I tried the 3 Minute Miracle in the past and liked it, but now my hair is probably too sensitized and needs something another big stronger!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf heb ik de shampoo en conditioner van de volume-lijn, en daar ben ik niet zo heel tevreden over. Mijn haar wordt er een beetje stug en droog van. Het 3 minute miracle mask daarentegen is echt geweldig, ik ben het helemaal met je eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoor hier zoveel goeds over maar zelf heb ik het nog nooit geprobeerd. Jij bent niet overtuigd van de shampoo, en ik heb nog genoeg spul liggen dis ik ga het voorlopig nog niet aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat gevoel had ik dus ook! maar ook met 3MM masker... Aussie is een leuk merk, maar niet super goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan ik Aussie producten online kopen? Ik woon in België, en hier kan je echt nergens Aussie vinden :c

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Merel,

    Ik woon ook in België. Ik heb mijn producten in Nederland gekocht. Volgens mij kan je ze niet online kopen maar je kan natuurlijk altijd ebay enz proberen.

    BeantwoordenVerwijderen