zaterdag 9 april 2011

My lips are red - Bourjois Effet 3D Gloss

Ik wilde altijd al eens een rode lipstick of gloss uitproberen maar durfde nooit goed. Rood kan gevaarlijk zijn, weet je wel ;-)

Toen ik de vernieuwde glossjes van Bourjois in de winkel zag liggen nam ik maar meteen de meest rode kleur mee. Ik moest toch ooit eens iets rood uitproberen he.
Het werd dus de Bourjois Effet 3D Gloss in de kleur Rouge democratic.
De verpakking vind ik allereerst best wel leuk. Ik vind hem ook meteen terug in mijn stash, lekker opvallend.
Over de kleur dan : het is eerder een rode kleur met een roze ondertoon in, maar ik vind hem best ok. Er zit ook flink wat shimmer in.

Op de verpakking staat dat het een baume is, die hydrateerd. Het is dus een verzorgende lipgloss volgens Bourjois. Verzorgend is de gloss best wel, mijn lippen voelen zacht aan.
En het beste komt : volgens Bourjois zou hij acht uur houden !

That, ladies, is dus geen waar :p ! Maar dat dacht je waarschijnlijk zelf ook al.
Ook staat er op de verpakking dat de gloss geen parabenen bevat. Don't know about you guys, maar mij maakt dat niet veel uit. Maar ok, het is leuk om te weten voor de mensen die er wel om geven.
Staying power : Zonder eten of drinken blijft hij toch een drie uur zitten, weliswaar minder goed dan wanneer opgebracht maar toch, ie blijft zitten. Een drankje overleeft hij nog net maar na een maaltijd blijven er louter wat glitters achter op de lippen.

Het  borsteltje vind ik niet zo handig om de gloss op te brengen. Ik zit precies meer naast mijn lippen dan er op.
Ik ben achteraf bekeken toch niet zo supergek van het kleurtje. Ik draag hem dan ook niet zo vaak.

Maar, al bij al geen slechte koop. Jammer van de belofte die men maakt over de staying power.
Let's face it, een lipgloss die acht uur blijft zitten : who are you kidding Bourjois .. 

De Effet 3D lijn bevat 15 tinten gaande van transparant naar roze en meer bruine tinten. 

De lipgloss kostte 10 euro

1 opmerking: