vrijdag 5 augustus 2011

Reisverslag Zuidwest USA : part 1

Dag lieve lezers,

Bij deze het eerste deel van mijn avonturen in de Verenigde Staten.

Op 3 juli vertrokken we vanuit Brussel richting Londen, alwaar we overnachtten vlakbij het vliegveld om de volgende middag te vertrekken naar San Diego. Het hotel lag echt naast de luchthaven, dus er vlogen letterlijk vliegtuigen naast ons raam, maar we hebben toch goed geslapen.



De volgende dag stonden we op het gemak op en namen we de bus naar Heathrow. Het hotel mocht er dan wel vlak naast liggen, het was een busrit van een half uur om er te geraken.
Eenmaal daar aangekomen spotten we onze eerste " celebrities" de mannen van de groep LMFAO van het liedje " party rock".  Jullie kennen het zeker wel. Ze werden daar eigenlijk niet echt herkend want later zaten ze in het zelfde restaurant te eten als wij en er kwam niemand om een handtekening vragen, geen gillende meiden ofzo, hihi ;-) Ze zien er alleszinds even gek uit in het echt als in hun video.
Om 15u mochten we boarden en om 15u30 was het zover, we stegen op voor een elf uur lange vlucht richting San Diego.
Als ik zeg elf uur lang, bedoel ik : it seemed like a week ! Er zat zo'n vervelende man voor mij die constant zijn stoel vooruit, stoel achteruit, stoel vooruit, stoel acheruit, stoel vooruit, stoel achteruit... deed. Je begrijpt dat ik behoorlijk geïrriteerd was.


Meer dan blij was ik dan ook toen we er uit mochten. Maandagavond 4 juli om 18u30 landden we in San Diego en het was waaaaaarm !
We zochten het busje dat ons naar het autoverhuurbedrijf zou voeren en weg waren we. Eenmaal daar aangekomen sprintten we naar de balie, zodat we niet te lang meer moesten wachten. En mijn vriend wilde heel graag een sportwagen. Iets waar we laaaange discussies over hebben gevoerd en dan heb ik maar gezegd : je doet wat je wil, maar jij betaalt de meerkost. En dat was ok voor hem.
Zo gezegd zo gedaan, er waren geen Mustangs meer, wel een rode Chevy Camaro en die is het geworden. Mijn vriend zo happy als een kid in a candystore en ik vooral bang dat we iets gingen tegenkomen, hij heeft soms een zware voet en toont graag zijn kunsten. Je kent dat wel he, mannen en hun ego. Maar we hebben de reis overleefd, zonder ongelukken ;-)



Hierna reden de naar het hotel in het Gaslamp Quarter, aten we nog snel een hamburger alvorens K.O. in slaap te vallen, allebei uitgeput. We hebben daar trouwens de eerste én lekkerste burger van de gehele reis gegeten. Dus als je ooit naar San Diego gaat : Rockin' Baja's in het Gaslamp Quarter is je adres !


De volgende dag trokken we richting Seaworld om naar de orka's te gaan kijken en dat was écht indrukwekkend. Gigantische beesten zijn het en zoo leuk om naartoe te kijken. Ook de dolfijnenshow was heel erg leuk om te zien.
Verder stelt Seaworld niet zo heel veel voor. Om even de vergelijking te maken : het lijkt wat op Boudewijnpark Brugge, voor de mensen die er al zijn geweest. Maar we hebben er ons toch een hele dag beziggehouden. Er was maar één echte attractie, de Atlantis-ride en die hebben we toch een paar keer gedaan. Ook waren er ronde bootjes zoals in Bellewaerde, dat was erg leuk én nat!


's Avonds aten we bij TGI Fridays ( geen aanrader) en we kropen alweer vermoeid in ons bed. 


Op woensdag bezochten we nog Balboa Park, een groot park in het centrum van San Diego en daar zaten superschattige eekhoorns ! Zo'n cuties, al knabbelend op een eikel ( ofzo ;-)
Hierna gingen we naar de USS Midway. Dit is een vliegdekschip die  nog werd gebruikt in W0II en de slag bij Pearl Harbor . Dit was echt wel indrukwekkend. Er werd overal heel veel uileg bij gegeven en het was ongelofelijk om te zien wat er allemaal gaande is op zo'n schip. Zeker de moeite om te doen als je ooit in San Diego bent.


Hierna reden we door naar L.A. met tussenstops in Laguna Beach & Newport Beach. We zijn er maar kort gebleven omdat het er heel erg druk was en we hadden een lange rit naar L.A. voor de boeg. Men had ons gewaarschuwd dat het verkeer in L.A. niet te doen was, dus we wilden een beetje dat het vooruit ging.



Uiteindelijk kwamen we tegen 16u30 aan in het hotel in Marina Del Rey, een zijstadje van L.A. en zijn we nog eens naar Santa Monica geweest. Dit was meteen één van mijn favoriete plaatsen die we gezien hebben. Jullie kennen allemaal wel de Santa Monica Pier met zn vele lichtjes en het reuzenrad ? Daar zijn we dus geweest, hebben we gegeten in een superlekker Mexicaans restaurantje en hadden we gewoon een heerlijke avond aan het strand. 



Op donderdag 7 juli trokken we naar Disneyland. Hé, als je er bent, kan je zowel gaan he ;-). I loooove Disneyland, ik voel me dan weer heel eventjes een kind. Ik herinner me nog dat mijn ouders ooit in Florida naar Disneyworld waren geweest en ik kreeg zo'n geel balkleedje als Belle van Beauty & the Beast. Ik heb het gedragen tot het te klein was :d ! 

Anyways, het duurde even voor we er geraakten, daar dichtbij was het een wirwar van straatjes en drives en whatnotelse.. Ondertussen was het alweer 28° C geworden, het is ongelofelijk hoe warm het altijd is in California, we hebben daar flink afgezweet. Zo'n temperaturen zijn wij koude Belgjes niet gewoon. 

Disneyland Anaheim trok min of meer op Disneyland Parijs. Alleen zijn heel wat attracties wat ruwer en wilder. Dat was natuurlijk leuk voor ons :d ! 's Middags aten we daar een soort all you can eat-buffet maar we hebben ons laten vangen. Amerikanen zijn er nogal goed in om, wanneer je gewoon naar de menu staat te kijken, meteen te komen vragen voor hoeveel personen je een tafel nodig hebt en ze gaan niet weg he ! Wij hebben dan maar ja gezegd, het leek een goed idee op dat moment maar achteraf bekeken was het toch een beetje duur voor vieze vettige brol. We kregen cornbread ( dat is eigenlijk gewoon cake), vettige ribs, een kippenvleugel en black beans. Brr, toch niet zo superlekker. 



Een van mijn favoriete attracties is toch wel " it's a small world". Met al die kleine mannetjes he ;-) Word ik instant happy van.
Ook de Indiana Jones ride, Space Mountain, de Bobslee en de Splash waren super. En natuurlijk ook de Disneyparade !



We hebben er een superleuke dag gehad. Wel veel wachttijden gehad maar dat moet je er bijnemen he. Gelukkig waren we 's morgens vroeg aangekomen zodat we een paar attracties konden doen zonder lang te wachten.

Morgen meer over L.A. & Hollywood ! 

xoxo

4 opmerkingen: