vrijdag 29 april 2011

Beauty on a bargain : City Curls Mascara

Vorige week deed ik een gewèldige ontdekking in het Kruidvat : het NYC rek stond er ! ! Joepie jeij, ik er naar toe gehold like a kid in a candy store. Het kon er nog maar een paar dagen staan, (ze zijn altijd supertraag in ons kruidvat), maar het was al geplunderd ! Ofwel hadden ze nog niet alles in het rek gezet, dat kon natuurlijk ook. Nu, ik was naar het kruidvat gegaan om een nieuwe oog makeup remover en een mascara. Had ik nog niet genoeg mascaras zeg je ? Ja inderdaad, maar eentje zal er toch bijna aan moeten geloven en ik zocht eigenlijk een mascara om bij mijn vriend te leggen. We wonen dicht bij elkaar, op 5 min wandelen sta ik thuis dus ik loop ' s morgens nogal vaak make-up loos naar huis ( ooo de horror !). Maar, dat was ik dus een beetje beu, tegenwoordig ligt er al een facewash en dagcrème en heel de boel, het wordt tijd om daar toch een paar basis make up spullen te leggen. Het is me al meer dan één keer overkomen dat ik helemaal niets van make up bij had en dat zijn mama dan zei : kom, we gaan winkelen of es naar hier of naar daar.. Dan sta je daar wel lekker zonder make up he ! Nuja, als ik het op voorhand weet heb ik mijn spullen wel bij, maar het zijn de onaangekondigde uitjes waar ik problemen mee heb :p Ondertussen ligt er al een foundation die ik niet vaak gebruik en een oogpotloodje, daar kan ik nu een mascara aan toe voegen !

Om dus over te gaan naar het eigenlijke onderwerp van mijn post : ik was op zoek naar een nieuwe mascara en wilde daar eigenlijk niet veel geld aan uit geven. Ik dacht aanvankelijk er eentje van Catrice mee te nemen, ik heb daar in het verleden al goeie ervaringen mee gehad, maar ik nam uiteindelijk eentje mee van NYC.


Er lagen meerdere soorten mascaras, voor volume, curls, lengte, noem maar op ( alle ja, er lagen vijf soorten denk ik :d ). Ik nam de City Curls mee. Ik heb nog twee volume mascaras, ik wilde eentje die " gewoon" is, wanneer ik gewoon een vleugje mascara wil zonder veel poespas.
En ik moet zeggen, na een grote week gebruik ben ik een enthousiaste fan geworden ! Dit is echt een geweldige mascara ! Ik kan hem mooi opbouwen, één laagje om gewoon een laagje te hebben, meerdere laagjes geven inderdaad een mooie krul aan mijn wimpers. Ik kan er een heleboel superlatieven aan hangen maar ik zeg simpelweg : uitstekend ! Hij blijft ook een hele dag mooi zitten, ik krijg er geen panda ogen van en hij is gemakkelijk te verwijderen. Ik krijg er ook geen harde wimpers van en de krul blijft een hele dag zitten.



Ook het uitzicht van de mascara vind ik wel mooi, roze plastiek, valt meteen op in mijn bakje. Het is best wel een stevige huls ook. Nu, als je er naartoe kijkt, vind ik wel dat je ziet dat het geen dure mascara is. Daat heb ik zelf geen probleem mee, ik zeg het maar gewoon eens :-)

Het borsteltje is aan de korte kant vond ik, het heeft een speciale vorm. Aanvankelijk dacht ik, wat moet ik her nu mee aanvangen ? Maar het ligt goed in de hand en werkt prettig.


Ik ben over het algemeen nooit super enthousiast over mascaras, het werkt of het werkt niet, zolang ik maar geen spinnenpoten krijg en volume mascaras mij volume beloven, ben ik al blij. Maar dit vind ik echt een pareltje ! Zeker de moeite waard om te proberen en echt geen geld. Deze kostte 2,99 euro. Ik denk zelfs dat het de goedkoopste van de vijf ( of waren het er vier of zes :p) soorten was.


Over de houdbaarheid kan ik natuurlijk niets zeggen gezien ik hem nog maar een week heb. Het zou best kunnen dat ie snel uitdroogt, we zullen zien he :-)

Ik ben alvast erg enthousiast over deze mascara van NYC en ben dan ook erg benieuwd naar de kwaliteit van hun andere producten. Heel goed dat er ook in België een kwalitatief goed budgetmerk is bijgekomen. Ik kan dit alleen maar toejuichen !

De NYC City Curls Mascara is te koop in het Kruidvat voor 2,99 euro

2 opmerkingen:

  1. Super om zo'n goede mascara te scoren voor zo'n prijs! Ik ben blij voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Its like you read my mind! You appear to know
    so much about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you can do with some pics to drive the message home
    a bit, but other than that, this is wonderful blog. A great read.
    I will definitely be back.
    Here is my page : vuelos a bangkok

    BeantwoordenVerwijderen