zondag 19 juni 2011

Bronzing on a budget

Dag lieve lezers,

Hier ben ik weer met eindelijk nog eens een post. Ik heb een superdrukke week achter de rug, vrijdag had ik namelijk een behoorlijk zwaar examen, maaarrr ik ben geslaagd ! *happydance* 
Nu heb ik nog eentje te gaan maar er is weer wat ademruimte om terug te bloggen ! Dus bij deze ben je op de hoogte ;-)

Topic of the day : Bruin zonder zon ! 



Ik ben bleek, as in, zo wit als een spook. En wanneer ik in de zon lig, word ik nog niet echt bruin. Mijn benen blijven zelfs wit, daar is letterlijk niets aan te veranderen. Wat moet een vrouw dan doen ? Inderdaad, ik zoek mijn heil in het bruinen zonder zon. Vandaag de dag bestaan er zoveel middelen en merken en noem maar op, het is moeilijk om niet je gading te vinden tussen het gamma. 

Sowieso ga ik nooit onder de zonnebank. Ten eerste, ik wil er niet ziek van worden, en ten tweede, ik krijg er dan alleen maar meer sproetjes van maar mijn huid is nog altijd niet veel bruiner. Dus dat is dan ook maar weer geldverspilling voor mij.

Vroeger gebruikte ik altijd de sprays van Garnier en L'Oréal om te bruinen. Maar de helft van de keren resulteerde dat in té oranje benen ofwel stond ik in strepen. Dat was ook maar niets.


Een tijdje geleden zag ik op een aantal blogs, de self tanning tissues van het Kruidvat verschijnen. Omdat ze zo weinig kosten, nam ik die dan maar eens mee.
En omg, wat een revelatie ! Ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn kleurtje. 


De doekjes zijn gemakkelijk in gebruik, ik krijg er geen strepen van, de kleur is net goed voor mij en het geeft niet af wanneer ik 's avonds mijn gezicht was. Integendeel, dit blijft er minstens een week goed op zitten ! Wanneer ik het opdoe plakt het ook helemaal niet. Ik wacht een minuut of tien om het zeker goed te laten inwerken, en dan doe ik er bodylotion over. Zo is het zeker goed uitgesmeerd, om toch maar strepen te vermijden he ;-)


Ik gebruik de tissue ook voor mijn gezicht. Ja inderdaad, risky business ! Maar het is zeer goed bevallen, ik kreeg er helemaal geen strepen van. Na een kwartiertje smeer ik hier ook nog een beetje dagcrème over, zodat ik zeker goed gehydrateerd ben. En de kleur blijft ook echt goed zitten op mijn gezicht. 



En nu komt het beste, ze kosten maar 0,79 euro voor twee stuks ! Echt een koopje als je het mij vraagt. Ik heb alvast mijn voorraad ingeslagen. 
Garnier verkoopt ook zulke doekjes, maar die zullen dan natuurlijk een stuk duurder zijn. Zeker en vast eens de moeite om naar uit te kijken bij je volgende bezoek aan het Kruidvat. 



Terzelfdertijd kocht ik deze "bruin zonder zon notencrème" van het huismerk van het Kruidvat.  Ik wilde liever niet de Bronze Sublime enzoverder enzovoort van L'Oréal en dergelijke kopen, omdat ik dat wel nogal duur vind, gezien ik dat niet zo vaak gebruik omdat het resultaat mij meestal tegenvalt.
Deze hier was 4,95 en ik dacht bij mezelf : why not ? 
De verpakking vind ik wel maar niets, die is gewoon lelijk. Maar dat wordt meer dan goed gemaakt door de werking. Want again, dit is echt super ! 
De crème heeft een licht typisch bruinzonderzon geurtje, maar het is te verdragen. Jullie zijn waarschijnlijk wel vertrouwd met de geur die ik bedoel. 

Hij smeert goed uit, hoewel ik behoorlijk veel nodig heb om gewoon al mijn benen in te smeren. Maar de werking, oh boy oh boy ! Sinds ik deze gebruik hebben én mijn ouders én mijn vriend al gezegd : amai, jij bent zo bruin precies, in de zon gezeten ? Neeeee hoooor *woepieee*. Het gebeurt werkelijk zelden dat ik complimentjes krijg over mijn bruine kleur, gezien ik zelden bruin ben*moral victory*.

Dit is dan ook een product dat ik enorm kan aanraden. Het kost weinig en het werkt supergoed. Deze zal ik alvast ook opnieuw kopen wanneer hij op is. 

Ik denk dat ik eindelijk de ideale combinatie heb gevonden om toch een kleurtje te krijgen. Binnen twee weken vertrek ik op reis en tegen dan wil ik toch een mooie tint hebben, dus ik ga vanaf vandaag terug wat vaker smeren. Met het slechte weer van de afgelopen weken heb ik dat niet gedaan, omdat ik toch binnen zit om te leren. 


Een andere tip die ik nog kan meegeven is de zelfbruinende bodylotion van Dove. Die werkt ook heel goed ! Hij kost dacht ik 6 euro. Hiermee kan je ook geleidelijk een tint opbouwen wanneer je te bang bent om zelfbruiner te gebruiken.
Ikzelf gebruik hem om mijn opgebouwde kleur mee te onderhouden, hoewel ik niet zo gek ben van de geur. Weer typisch bruinzonderzongeurtje, maar dat moet je er bij nemen met zulke producten denk ik.
De linkse fles is van vorig jaar, de rechtse is een nieuwe. Het is nog altijd dezelfde maar dan in een andere verpakking. 
Verder wil ik nog zeggen dat ik zeker niet twijfel aan de werking van de bronzing producten van L'Oréal en dergelijke meer. De afgelopen weken las ik heel wat positieve reviews daar over. Maar voor mij is de werking van deze producten net iets té sterk, daarom laat ik ze voor mezelf aan de kant liggen.

Hopelijk hebben jullie wat gehad aan mijn budget tips ! Alle drie de producten zijn zeker de moeite waard om uit te proberen ! 

Love,
xoxo



1 opmerking:

  1. Suupeer!
    Ik had vanmiddag de Tissues in huis gehaald, en ga ze maar eens uitproberen voor ik op vakantie ga! en ga de bruin zonder zon notencrème er denk ik ook nog maar bij halen. Ik heb hetzelfde probleem, wordt noooooooit bruin, ik hoop dat het werkt.
    bedankt voor de mooie review

    BeantwoordenVerwijderen