zondag 3 juli 2011

Tip voor droge plekjes !

Vandaag een post die ik al een hele week wil schrijven maar thesisstress weerhield mij ervan.
Dus nu, met een beetje vertraging, vertel ik jullie wat meer over een handig middeltje tegen droge plekjes op het gezicht. 

Een paar weken geleden merkte ik onder mijn ene oog een droge plek, het stond rood en rimpelig. Iets wat ik nog nooit had gezien. Een paar dagen later had ik het ook aan mijn andere oog en het ging van kwaad naar erger, het werc een beetje schilferig, of hoe moet ik het zeggen. Alarm dus ! 
Ik smeerde eerst wat nivea crème, het pikte een beetje maar hielp niet veel. Daarna gebruikte ik Inotyol, ook een bijzonder goede crème voor droge plekken, maar dit deed ook niet heel erg veel. Het verbeterde een beetje maar onvoldoende.
Tot mijn mama wees op een flesje die ze in haar badkamer staan had : de Physalis Avocado olie. 
Dit is een plantaardige olie die er speciaal op ingesteld is om de huid rond de ogen te herstellen.
Op de achterkant van het flesje staat zelfs : structuurherstellend, verlicht huidirritaties rond de oogomtrek.



Ik gebruik het sinds een goeie week en het helpt inderdaad. De plekken rond mijn ogen zijn vrijwel verdwenen. En maar goed ook, want als ik er foundation over smeerde was het helemaal geen gezicht. Het zag er vies uit, beeh ! 

Het is wel echte olie, waarmee ik bedoel, het trekt niet gauw in. Dit is eigenlijk meer iets om 's avonds te gebruiken of ook 's morgens wanneer je niet meteen je make up opdoet. De laatste weken zat ik haast altijd thuis om te studeren en dan draag ik weinig tot geen make up, dus ik heb het wel én 's morgens én 's avonds gebruikt. 



Je hebt er maar weinig van nodig, een druppeltje volstaat. De olie heeft ook een bijzondere geur. Het ruikt niet slecht, maar ik vind het ook niet bepaald aangenaam. Maar eenmaal opgesmeerd ruik ik het eigenlijk al niet meer. 



Ik het wel gemerkt dat dit iets is om als kuur te volgen. Het werkt, maar je moet het ook even volhouden. Vandaag bijvoorbeeld had ik het nog niet opgesmeerd en ik merkte het rond mijn ogen dat het terug roder stond. Dus ik hoop dat ik het nog een dag of tien moet smeren en dat de huid rond mijn ogen dan terug in orde is.

Of de olie ook goed werkt op het gezicht zelf, kan ik niet zeggen. Ik vermoed dat het alleszinds geen kwaad kan. En avocado is gekend om zijn goede werking op de huid :-). 

Deze olie is te koop bij Di, de exacte prijs ken ik niet, ik vermoed iets van een 8 euro.

2 opmerkingen: