dinsdag 27 november 2012

Een wijf met ballen aan haar lijf !

We keken er al 5 maand naar uit en zondag was het eindelijk zo ver, het concert van Florence & The Machine ! 

Toen haar eerste nummer uit kwam, ondertussen al een jaar of twee geleden, was ik er niet meteen voor gewonnen. Maar toen ze een cover uit bracht van één van mijn favoriete nummers, ' You've got the love' van Candy Staton, ben ik fan geworden ! Sinds haar nieuwe album Ceremonials uit is, ben ik helemaal in de zevende hemel. Wat een geweldige plaat ! 
Leadsinger Florence Welch noemt Stevie Nicks één van haar grote invloeden en dat is toevallig ook een van mijn favoriete artiesten, love her ! De stijl van Florence & The Machine kan het best omschreven worden als soul meets rock met een vleugje drama. Haar muziek past bij elke gelegenheid, triestig of gelukkig, het doet mij altijd beter voelen. 


























Zondagavond snorden we dan ook als twee dolle mina's, mezelve en mijn bff, richting Antwerpen. Natuurlijk waren we weer veel te vroeg, beter safe than sorry. Als je van Oostende naar Antwerpen moet, kan er al eens wat gebeuren onderweg. Toen het voorprogramma begon, de groep Spector, was er nog niet veel volk in de zaal dus we konden onszelf een mooi plekje toebedelen. Spector is trouwens een erg goede groep. Ik kende het nog niet dus ik heb weer wat bijgeleerd. Toen het voorprogramma gedaan was moesten we nog een 45 min wachten die eindeloos lang leken te duren. Als je constant moet recht staan, wil het wel eens tegen steken.
Maar, tegen 21u20 was het zo ver. Feeërieke verschijning Florence en de rest van de Machine kwamen on stage en we hebben anderhalf uur lang genoten ! Songs als Only if for a night, You've got the love, Dog days are over, Shake it out en What the water gave me, ze passeerden allemaal de revue en het was heerlijk ! 





We vonden het super en als ze nog eens komt, gaan we terug ! Echt een topwijf die Florence ! Haar verschijning is ook fantastisch, lange gewaden, rode lippen en grote gebaren, gotta love it. 

De terugrit en de morning after waren minder fijn. Gaan werken als je maar 5 uur hebt geslapen is niet leuk. Maar we hebben het er voor over !


De review van De Standaard over het concert lees je hier.


Wie is er nog fan ?! 
En wie is er nog geweest zondagavond?

xoxo

8 opmerkingen:

  1. ik ken de muziek eigenlijk niet zo goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik vind het zo jammer dat ik niet geweest ben!
    Tof dat je zo fan bent, ik vind haar ook een topwijf!

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Florence rules ! Ben helemaal verliefd op haar stem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I LOVE HER! zoooo jammer dat ik er niet bij was. kon wel potje huilen!
    maar blij voor jou en volgende keer sta ik er ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind haar ook echt geweldig. Ze kan zo goed zingen, echt incredible!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken de muziek niet zo goed maar klinkt super! Dus ik ga zeker eens kijkje nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook geweest en het was inderdaad ZALIG! Topwijf indeed!

    BeantwoordenVerwijderen