woensdag 26 oktober 2011

Embryolisse Lait - Crème Concentré



In Lille kocht ik naast de lotion micellaire, ook de bekende Lait - Crème Concentré van Embryolisse. Om eerlijk te zijn heb ik hem nog niet zo lang getest maar ik wilde er toch al een blogpost aan wijden.
De crème kwam in een kartonnen doosje, die ik al heb weggegooid ondertussen dus geen foto's daarvan ( sorry !). 
De tube zelf is simpel en clean,  wit met blauwe letters, valt meteen op in mijn kastje. 
Er komt best wel veel uit wanneer ik product uit de tube duw. Je hebt niet veel nodig dus daar is het wel ff mee opletten.






De crème heeft een zachte geur, doet me een beetje denken aan babyproducten.  Er zit onder meer karitéboter, aloë vera, bijenwas en sojaproteïnes ( ofzoiets :p).

Ik neem een klein beetje op mijn vingers en masseer de crème dan in op mijn gezicht. Waarom masseren ? Ik doe dat eigenlijk nooit met dagcrème, gewoon snel snel inwrijven  meestal, maar ik heb de indruk dat ik deze er goed moet in masseren omdat ie anders niet snel genoeg intrekt. Maar dat is dan misschien persoonlijke voorkeur gewoon. Als ik dat doe trekt de crème veel sneller in dan wanneer ik hem gewoon op smeer. De eerste maal dat ik dat deed duurde het precies eeuwen voordat hij ingetrokken was. 
Ik las vaak dat velen de Lait Crème Concentré gebruiken als primer, ik doe er toch nog een primer bovenop. Habits you know...
De crème kan ook gebruikt worden om make up mee te verwijderen maar dat heb ik eerlijk gezegd nog niet gedaan en denk niet dat ik dat ga doen ook. Naar mijn mening is het een dagcrème/moisturizer en niet iets om make up mee te verwijderen. Maar again, persoonlijke voorkeur.
Verder is hij zuinig in gebruik, met een klein bolletje kom ik toe om mijn gezicht volledig in te smeren.



Mijn huid heeft alleszinds een mooie gezonde glow, gisteravond smeerde ik hem op en voor ik ging slapen keek ik nog eens in de spiegel en ik zag er uit alsof ik net 12 uur had geslapen. Alright !
Deze morgen ben ik door een gigantische regenbui gefietst en mijn make up zag er nog pretty flawless uit, de zakken onder mijn ogen uitgezonderd dan.  Ligt het aan de Lait Crème Concentré of mijn nieuwe Dior foundation ( review morgen !), who knows ... Maar het is alleszinds een combinatie die werkt ! Oh en natuurlijk mijn fantastische Clinique primer niet te vergeten, lees mijn review hier nog eens na.





Als ie op is, koop ik hem zeker opnieuw. Voor 9 euro kan je niet veel missen vind ik. Hij doet goed zijn werk en doet net dat ietsje meer dan een regular moisturizer. Ik begrijp waarom hij zo populair is. 
Tip : koop hem in Frankrijk in een parapharmacie, veel goedkoper ipv online te kopen.

9 opmerkingen:

  1. I love Embryolisse! Ik heb er de Embryolisse Crème Riche Hydratante en i love it!!! Deze klinkt ook geweldig. Inderdaad ik heb mijn vriend die toen in frankrijk zat die opdracht gegeven, veel goedkoper!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier heb ik al veel over gelezen! Voor 9 euro kan je niet veel misdoen, inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat het aan deze primer/dagcrème ligt want Dior zal stukken duurder uitvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben echt wel benieuwd naar de Embryolisse producten ! Klinkt erg fijn en voor de prijs hoef je het ook al niet te laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er ook fan van! Deze crème wordt ook door vele visagisten gebruikt, omwille van een goede hydratatie en verzorging. En, hij is idd niet duur! Maar je moet hem een beetje in masseren, dat ben ik met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als het naar 'baby' ruikt zou ik het ook erg lekker vinden ruiken hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt best goed! Kende ik niet, en idd een koopje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze moeten dit dringend eens beschikbaar maken in België!
    Heb hier al teveel over gehoord om het niet te willen uitproberen :)
    9 euro is ook een koopje ivm de gebruikelijke 30 a 40 euro voor moisturizers.

    BeantwoordenVerwijderen